Wednesday, April 3, 2013

ေတြးမိသမွ် ဘ၀ဒႆ နမ်ား (၀ါ) ဘ၀ဒႆ နကို ၾကိဳးစား၍ ရွာၾကည့္ျခင္း ေတြးမိသမွ် ဘ၀ဒႆ နမ်ား

ဤေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘေလာ့ဂ္ေဆာင္းပါးမ်ားကို အပိုင္းအပိုင္း ေရးသားတင္ျပလိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသမွ် ဒႆ      နမ်ားကို တင္ျပသြားလိုပါသည္။ ဘ၀ဒႆ      နဟုဆိုသည့္အတိုင္း ဘ၀ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဒႆႆ      နမ်ား ပါ၀င္သကဲ့သို႔၊ ဘ၀ေလာကဇာတ္ခံုၾကီး၊ လူ႕ဘံုခန္း၀ါၾကီးရွိ လူ႕ဘ၀ဆိုင္ရာ (၀ါ) လူမႈဘ၀ဆိုင္ရာ အေထြေထြဒႆ      န (ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူငယ့္ေရးရာ၊ ၾကီးပြားတိုးတက္ေရး ဘ၀ေအာင္ျမင္မႈဒႆ      နမ်ား) ကိုပါ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ရံဖန္ရံခါ ဆရာၾကီး ပီမိုးနင္း၏ “ေအာင္စိတ္”၊ ၾကီးပြားေရးဦးသိန္း၏ ေအာင္ျမင္ေရး၊ ၾကီးပြားေရး စာစုမ်ား၊ စာအုပ္မ်ားမွ ဒႆ      နစာသားမ်ား၊ စာစုမ်ားကိုပါ အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ သင့္သလို တင္ျပေပးသြားပါမည္။ ဆရာၾကီးမ်ား၏ အေတြးအေခၚ ဒႆ      နမ်ား၊ ေအာင္ျမင္သူတို႔၏ အေတြးအေခၚ၊ ဒႆ      နမ်ားကို ဖတ္ရႈၾက၍၊ ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းစမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ျပီးလွ်င္၊ ေလာကဓံတရားကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္ႏိုင္သည့္ ဘ၀ေအာင္ျမင္တုိးတက္သည့္ လူငယ္မ်ား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းေၾကာင္းတစ္လွည့္၏ သမိုင္းတာ၀န္ေက်သည့္ အားကိုးေလာက္ဖြယ္ လူငယ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းအပ္ပါသည္။

-->
''တန္ဖိုးကိုသိသူသည္ တန္ဖိုးရိွေအာင္ၾကိဳးစားသည္။  တန္ဖိုးရိွေအာင္ ၾကိဳးစားသျဖင့္လည္း တန္ဖိုးရိွေလသည္။  ထို့ေၾကာင့္ တန္ဖိုးကိုသိသူသည္ တန္ဖိုးရိွသည္''
''ဘဝ၊ ေလာက၊ လူသားတို႕၏ မတည္ျငိမ္မႈကို သိသူသည္ တည္ျငိမ္ျခင္းကို ေဆာက္တည္ရာအစစ္အမွန္နွင့္တကြ ရေလသည္။''
''ဘဝတန္ဖိုးကို သိသူ၏ဘဝသည္ တန္ဖိုးအထူးရိွေလသည္။''
''ယံုၾကည္ခ်က္ဟူသည္ ဘဝလမ္း ေရွ႕ခရီးရိွ ဆူးလံုးနွင့္တူေသာ အခက္အခဲမ်ားကို တက္နင္းရန္မဟုတ္။ မိုက္ရူးရဲဆန္ေသာ ကံယံု ဆူးပံုနင္းျခင္းမဟုတ္။ ဘဝလမ္း ေရွ႕ခရီးရိွ ဆူးနွင့္တူေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ဖယ္ရွား၍၊ မိမိလမ္းခရီးကို ဇဲြ၊ သတၲိ၊ ဆႏၵတို႕နွင့္တကြ တစိုက္မတ္မတ္ ေရွ႕ဆက္ ေလွ်ာက္လွမ္း သြားဖို႕ရန္သာျဖစ္သည္။ ယံုၾကည္ခ်က္သည္ ဆူးကိုနင္း၍၊ ဆူးစူးမည့္ အလုပ္မ်ိဳးမဟုတ္။ အေတြးအေခၚနွင့္ အလုပ္ကို ေပါင္းစပ္၍ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဆနၵ၊ ဇဲြသတၲိ၊ သတိ၊ ပညာတို႕ျဖင့္ တဲြစပ္ကာ ေရွ႕လမ္းခရီးတေလ်ာက္၌ ရိွေသာ အခက္အခဲဆူးေညာင့္ခလုတ္ကန္သင္းမ်ားကို ဖယ္ရွားကာ ေျဖာင့္ျဖဴးေကာင္းမြန္ေသာ လမ္းခရီးကို ခင္းလ်က္ လိုရာ ပန္းတိုင္အထိ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ ခြန္အားျပည့္ဝသည့္ အလုပ္ေကာင္းတစ္ခုသာျဖစ္ေလသည္။''
''ဘဝဟူသည္ အခိ်န္နွင့္ကံကို လဲျခင္းျဖစ္သည္။''                                                              (ေလယာဥ္ကြင္းဆရာေတာ္ၾကီး၏တရားေတာ္ေကာက္နုတ္ခ်က္)

''ဘဝကို အက်ိဳးရိွစြာျဖတ္သန္းလိုလွ်င္ ဉာဏ္နွင့္ အခိ်န္ကိုလဲရန္လိုသည္။''
''ဘဝတန္ဖိုးရိွရန္ အခိ်န္နွင့္ အလုပ္ေကာင္းမ်ားကို လဲလွယ္ရန္လိုေလသည္။''
''ဘဝတန္ဖိုးျမင့္ေစရန္ အခိ်န္နွင့္အမွ် အလုပ္ေကာင္းကို ဉာဏ္ေကာင္းနွင့္တဲြဖက္၍ ဇဲြေကာင္းေကာင္းနွင့္ လုပ္ရန္လိုေပသည္။''

''ခံစားခ်က္မပါေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ေရြးခ်ယ္မႈမ်ိဳးသည္ ေနာင္တတည္းဟူေသာ ေနာက္ဆက္တဲြဆိုးက်ိဳးကို (လံုးဝ) ျဖစ္ေစနိုင္ရန္ အေၾကာင္းမရိွ။ ေက်နပ္အားရမႈတို႕ကိုသာ အဖန္ဖန္တလဲလဲ ေပးစြမ္းေပလိမ့္မည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ဟူေသာသေဘာ၌ပင္ အေတြးအေခၚဆိုသည့္ ပညာၪာဏ္သတိမ်ိဳးပါေနေလေပျပီ။''

''ဝါသနာ၊ အရည္အေသြးနွင့္ ၾကိဳးစားမႈ(အလုပ္)တို႕ကို ေပါင္းစပ္လိုက္လွ်င္ အခိ်န္ၾကံဳၾကိဳက္ခိုက္ ေအာင္ျမင္မႈေနာက္သို႕လိုက္စရာ မလို။ ေအာင္ျမင္မႈ အလိုလိုလာလိမ့္မည္။''

''ေအာင္ျမင္မႈေနာက္သို႕ မလိုက္ဘဲ အရည္အေသြးေနာက္သို႕ လိုက္သူ၏ ေနာက္မွ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္လိမ့္မည္။''

''ကြ်နု္ပ္တို႕မွာ ရိွသမွ်ေတြကို ျမွင့္တင္ဖို႕ သင့္ရဲ့လြတ္လပ္မႈကို အသံုးခ်လိုက္ပါ။'' "Use Your Liberty, To Promote Ours!"ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္
''လြတ္လပ္ခြင့္မေပးေသာ၊ စဥ္းစားခြင့္မေပးေသာ ပညာသင္နည္းစနစ္၌ ထက္ျမက္ေသာ အရည္အေသြးကို ေမြးထုတ္ေပးနိုင္ရန္ အေၾကာင္းမရိွ။''
''လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားခြင့္ရိွသည့္ ပညာသင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မ်ိဳး၊ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားခြင့္ေပးသည့္ ေမးျမန္းပံုနည္းစနစ္မ်ိဳး၊လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားခြင့္ရိွသည့္ ေျဖဆိုမႈနည္းစနစ္မ်ိဳး   ဤစနစ္သံုးမ်ိဳးမရိွေသးသေရြ႕ လြတ္လပ္ေခတ္မီ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေသာ ပညာေရးဟူ၍ မည္သည့္အခါမွ် ေခၚဆို၍မရနိုင္ေသးေခ်။''
''အားငယ္စိတ္၊ ေၾကာက္ရံြ႕စိတ္ရိွသူတို႕၏ လူေတာတိုးနိုင္မႈအေျခအေနသည္ ေကာင္းစြာတိုးတက္နိုင္ဖြယ္မရိွေခ်။''
''ေျပာရမည္ကို မေျပာရဲ၊ လုပ္ရမည္ကို မလုပ္ရဲျခင္းသည္ အားနာျခင္းမဟုတ္။ ေပ်ာ့ညံ့ျခင္းမ်ိဳးသက္သက္သာျဖစ္ေလသည္။ သူတစ္ပါးကို မိမိအတြက္ အေၾကာင္းမဲ့ ဒုကၡ၊ အေနွာင့္အယွက္ေပးရမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းသည္သာ အားနာျခင္းျဖစ္ေပသည္။ မိမိ ဒုကၡ အျဖစ္ခံ၊ အေနွာင့္အယွက္အျဖစ္ခံကာ၊ မိမိအက်ိဳးယုတ္ခံကာ သူတစ္ပါးက အေနွာင့္အယွက္ျပဳ၊ အေနွာင့္အယွက္ေပးသည္ကို မေျပာရဲ၊ မဆိုရဲျခင္းသည္ အားနာျခင္းမဟုတ္ေသာ ေပ်ာ့ညံ့ျခင္းမ်ိဳးသက္သက္သာျဖစ္ေၾကာင္းကို အထူးသတိခ်ပ္ရာေပသည္။''
''အားငယ္မႈေပ်ာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားမွသာလွ်င္ ရဲရင့္ေသာစိတ္နွင့္တကြ အလုပ္လုပ္မႈ၊ ၾကိဳးစားမႈ၊ အရည္အေသြးထုတ္ေဖာ္ျပသမႈ တို႕ကို ေမြးဖြားလာေစနိုင္၍၊ ထက္ျမက္ေသာ အရည္အေသြးနွင့္တကြ ျမင့္မားေသာ ဘဝတန္ဖိုးကို ေမြးထုတ္ေပးစြမ္းနိုင္လိမ့္မည္။''
''အားငယ္စိတ္ေပ်ာက္ရန္ မိမိနာမည္ကို ရြတ္၍ အားျမွင့္လိုက္ပါေလ။''
''သူတစ္ပါးမွာ ရိွေသာ အရည္အေသြး မိမိမွာ မရိွနိုင္ေၾကာင္းကို လက္ခံနိုင္ေသးလွ်င္၊ မိမိမွာ ရိွေသာအရည္အေသြး သူတစ္ပါးမွာ မရိွနိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း လက္ခံနိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ပါမွ အားငယ္စိတ္တို႕ ေဝးလြင့္သြားေပလိမ့္မည္။''
''မိမိကိုယ္ကို အထင္ၾကီးလြန္းျခင္းသည္ မေကာင္းသလို၊ မိမိကိုယ္ကို အထင္ေသးျခင္းသည္လည္း လံုးဝမေကာင္းပါေခ်။'' (၀ါ) “မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္ခ်က္မရွိျခင္းသည္လည္း ဆိုးရြားလွေပသည္။”
''ျငိမ္းေအးတည္ျငိမ္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ိဳးကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ထားရိွထားနိုင္ရန္ ဘဝကိုလည္းေမ့၍မရပါေခ်။''
''ဘဝတန္ဖိုးရိွေရးသည္ အားငယ္ရန္လည္းမဟုတ္၊ ဘဝေမ့ ေအာက္ေျခလြတ္ ဘဝင္ျမင့္ မာနၾကီးရန္လည္းမဟုတ္ပါေခ်။''
''အဆင့္အတန္းဟူသည္၊ ဂုဏ္ဂုဏဟူသည္ ေငြမဟုတ္၊ အျခားျဒပ္ပစၥည္းတို႕လည္းမဟုတ္။ အေတြးအေခၚပညာနွင့္ယွဥ္ေသာ ရိုးစင္းသည့္ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူ႕တန္ဖိုး၊ လူ႕စိတ္ဓာတ္တို႕ ရိုးရိုးသာျဖစ္ေလသည္။ ဂုဏ္သိကၡာကို ေငြ၊ ျဒပ္တို႕နွင့္ တိုင္းတာ၍မရ။ လူ့က်င့္ဝတ္ေစာင့္ထိန္းမႈသီလ၊ ရိုးသားမႈ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာလူ႕စိတ္ဓာတ္၊ လူ႕စိတ္ထားတို႕ျဖင့္သာ တိုင္းတာ၍ရေကာင္းပါေခ်သည္။ အဆင့္အတန္းဟူသည္ အျခားေသာသက္မဲ့ျဒပ္ပစၥည္းတို႕ျဖင့္ ခဲြျခားပိုင္းျဖတ္၍မရစေကာင္း။ အမွားအမွန္ကို ခဲြျခားပိုင္းျဖတ္နိုင္ ေသာ အေတြးအေခၚပညာအဆင့္အတန္း၊ အမွားအမွန္ကို ခဲြျခားသိျမင္၍ အမွန္ဘက္ရပ္တည္တတ္ေသာ သမာဓိအဆင့္အတန္း၊ အမွားအမွန္ကို ပိုင္းျဖတ္သိျမင္ကာ အမွားကိုေရွာင္၊ အမွန္ကိုက်င့္၊ က်င့္ဝတ္ကို ေစာင့္ထိန္းေစာင့္သိရိုေသတတ္ေသာ သီလအဆင့္အတန္းတို႕ျဖင့္သာ ခဲြျခားပိုင္းျဖတ္ သတ္မွတ္နိုင္ေလသည္။''(ဗုဒၶဘုရားသခင္၏ အဆံုးအမေတာ္သည္ကား သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဟူေသာ သိကၡာသံုးရပ္ျဖင့္ တည္ေလသည္။)
''ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့လမ္းခရီးတစ္ခုမွာ
တစ္ခါတစ္ရံ အားငယ္မႈေတြ၊ ဝမ္းနည္းမႈေတြေပၚလာေကာင္းေပၚလာနိုင္ေပမဲ့ယံုၾကည္ခ်က္က ေမြးထုတ္ေပးစြမ္းလိုက္တဲ့ခြန္အားေတြေျကာင့္ ေျခလွမ္းေတြက အားအျပည့္နဲ႕ေလ။''
''ယံုၾကည္ခ်က္မွာ အေတြးအေခၚေတြပါတယ္။  အလုပ္အားထုတ္မႈေတြပါတယ္၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြပါတယ္ေလ။  ဒါ့ေၾကာင့္ ခြန္အားေတြကို အမ်ားၾကီးေပးစြမ္းနိုင္ပါတယ္။''
''ဘဝေလာကမွာ ၾကံဳေတြ႕ရသမွ် အေၾကာင္းအရာေတြ  ေလာကဓံအေတြ႕အၾကံဳေတြကို သတိအျမဲကပ္
  ပညာနဲ႕ဆင္ျခင္ပိုင္းျခား မိမိကိုယ္ကိုနွစ္သက္ေပးနိုင္မယ္ဆိုရင္ .  .  .
  ေတြ႕ၾကံဳသမွ် ေလာကဓံေတြက ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။''
ေလာကမွာ သီလ၊ သမာဓိနဲ့ ပညာက အျမတ္ဆံုးတဲ့။
ဘုရားရွင္က ေဟာခဲ့တယ္။လူေတြရဲ့ခံစားခ်က္ေတြဟာ မ်ားျပား၊မ်ားျပားတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို သတိတရားေတြကပ္/သတိတရားေတြနဲ႕ေပါင္းစပ္အေတြးအေခၚ ပညာနဲ႕ပိုင္းျခား၊ က်င့္ဝတ္သီလေတြေစာင့္ထိန္းအမွန္တရားဘက္ကို သမာဓိရိွရိွရပ္တည္၊သို႕မွသာ လူ႕အဖိုးတန္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္မယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြရဲ့ မွားယြင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြအျပဳအမူေတြ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ဇစ္ျမစ္လိုက္ၾကည့္တဲ့အခါ ခံစားခ်က္ေတြကို ေရွ႕တန္းတင္ျပီးသတိကပ္တဲ့ ''အေတြးအေခၚ အဆင္အျခင္ ပညာ'' မပါၾကလို႕ပါ။
      ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ေစ့ေစ့ေတြး ထင္းထင္းေပၚဆိုသလို္မ်ိဳးပဲ ဘယ္ဘက္ေထာင့္ကပဲၾကည့္ၾကည့္ ဘယ္အခိ်န္ပဲေတြးေတြး ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ မွန္တာခ်ည္းပါပဲ။      ေရွ႕ေနာက္ဆက္စပ္ေတြးေတာတဲ့ 'ေလာဂ်စ္'ဆိုတဲ့ပညာနဲ႕ပဲ စဥ္းစားၾကည့္မလား။      ေဆးပညာနဲ႕ တိုက္ၾကည့္ဦးမလား။      သိပၸံနည္းက်ပဲျဖစ္ေစ၊ သဘာဝနည္းက်ပဲျဖစ္ေစ၊ အဆက္အစပ္ အေတြးအေခၚနည္းအားျဖင့္ပဲျဖစ္ေစ      သိပ္မွန္တယ္။      ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြဟာ ''ဘယ္အခိ်န္စမ္းစမ္း၊ ဘယ္အခိ်န္စဥ္းစားစဥ္းစား၊ ဘယ္လိုေတြးေတြး၊ ဘာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေနရာမွာပဲေရာက္ေရာက္ လာခဲ့ဆိုျပီး အျမဲအစမ္းသပ္ခံေနတဲ့၊ အျမဲအစမ္းသပ္ခံနိုင္တဲ့ ဂုဏ္သတၱိထူး''နဲ႕ ျပည့္စံုေနေတာ့တာေပါ့။
ကုသိုလ္ကံကို ခ်စ္ေသာသူသည္ ကုသိုလ္ကံ၏အက်ိဳးက ခ်စ္ျမတ္နိုးျခင္းကို ခံရေလသည္။ထို႕အတူ သမိုင္းကိုခ်စ္ေသာသူသည္ သမိုင္း၏ခ်စ္ျခင္းကို ျပန္ရေလသည္။သို့ေစကာမူ သမိုင္းကိုေဖ်ာက္ေသာသူသည္ ထိုသူသာလွ်င္ သမိုင္းထဲက ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္္။
-->


No comments:

Post a Comment